Sprężyna zamontowana. Zajęło to ok 0,5 godziny czasu łącznie z szukaniem w garażu odpowiednich podkładek.
Aby przykręcić sworzeń kulisty w otworze pasa przedniego najlepiej jest zdemontować lewą lampę. Dostęp jest wtedy bardzo dobry.
Przeróbka konieczna jest tylko w gnieździe cylindra które nachodzi na dolny sworzeń. Polega ona na opiłowaniu pilnikiem plastikowego gniazda by zwiększyć zakres ruchu teleskopu.
W otworze maski demontujemy starą podporę oraz gumę i w to miejsce przykręcamy z użyciem 2 podkładek górny sworzeń kulisty. Otwór w masce jest sporo większy od średnicy sworznia Φ8mm więc konieczna jest włożona w środek otworu mniejsza podkładka np z tworzywa sztucznego lub nawet odpowiednia uszczelka z aluminium. Całość skręcamy tak , by nakrętka znajdowała się od strony silnika. Przed skręceniem warto wszystkie elementy pokryć smarem na bazie wosku stosowanym do smarowania łańcuchów motocyklowych w celu zabezpieczenia ewentualnej korozji. Naturalnie wszystkie elementy mocowania sworzni są ocynkowane.
Cylinder teleskopu zamontowałem odwrotnie niż na rosyjskim forum, być może odwrotnie będzie lepiej?
Wykaz potrzebnych części:
Sprężyna gazowa z Superba 3C0 823 359 A
2 nakrętki M8 samokontrujące ocynkowane
4 podkładki o średnicy wewnętrznej Φ8mm i zew. ok 25-30mm ocynk.
2 sworznie kuliste gwintowane M8
1 podkładka lub uszczelka do wypełnienia otworu w masce.
Zdjęć nie robiłem bo powielałbym praktycznie te z forum rosyjskiego. :diabelski_usmiech
Aby przykręcić sworzeń kulisty w otworze pasa przedniego najlepiej jest zdemontować lewą lampę. Dostęp jest wtedy bardzo dobry.
Przeróbka konieczna jest tylko w gnieździe cylindra które nachodzi na dolny sworzeń. Polega ona na opiłowaniu pilnikiem plastikowego gniazda by zwiększyć zakres ruchu teleskopu.
W otworze maski demontujemy starą podporę oraz gumę i w to miejsce przykręcamy z użyciem 2 podkładek górny sworzeń kulisty. Otwór w masce jest sporo większy od średnicy sworznia Φ8mm więc konieczna jest włożona w środek otworu mniejsza podkładka np z tworzywa sztucznego lub nawet odpowiednia uszczelka z aluminium. Całość skręcamy tak , by nakrętka znajdowała się od strony silnika. Przed skręceniem warto wszystkie elementy pokryć smarem na bazie wosku stosowanym do smarowania łańcuchów motocyklowych w celu zabezpieczenia ewentualnej korozji. Naturalnie wszystkie elementy mocowania sworzni są ocynkowane.
Cylinder teleskopu zamontowałem odwrotnie niż na rosyjskim forum, być może odwrotnie będzie lepiej?
Wykaz potrzebnych części:
Sprężyna gazowa z Superba 3C0 823 359 A
2 nakrętki M8 samokontrujące ocynkowane
4 podkładki o średnicy wewnętrznej Φ8mm i zew. ok 25-30mm ocynk.
2 sworznie kuliste gwintowane M8
1 podkładka lub uszczelka do wypełnienia otworu w masce.
Zdjęć nie robiłem bo powielałbym praktycznie te z forum rosyjskiego. :diabelski_usmiech
Komentarz